Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2012

Υπό προϋποθέσεις η αποκρατικοποίηση του αεροδρομίου Σάμου, αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο


Ένα από τα πιο σοβαρά θέματα μέχρι στιγμής (της παρούσας σύνθεσής του), τέθηκε προς συζήτηση στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου την Παρασκευή 31/08, με θέμα την αποκρατικοποίηση του αεροδρομίου Σάμου «Αρίσταρχος ο Σάμιος» και εισηγητή τον Δήμαρχο Σάμου κ. Στέλιο Θάνο.

Το θέμα ήρθε προς συζήτηση έπειτα από επιστολή του Δημάρχου Ρόδου κ. Στάθη Κουσουρνά, προς τους Δημάρχους περιοχών της Ελλάδος που στις έδρες τους υπάρχουν διεθνή περιφερειακά αεροδρόμια, τονίζοντας ότι εφόσον γίνουν αποκρατικοποιήσεις αεροδρομίων, θα πρέπει οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου βαθμού, να μετέχουν με εκπρόσωπο στο ΔΣ του φορέα που θ’ αναλάβει τη διαχείριση του αεροδρομίου και το κυριότερο, ποσοστό τόσο επί του κύκλου εργασιών του φορέα διαχείρισης, όσο και ποσοστού επί του τέλους εκσυγχρονισμού των αεροδρομίων.


Στην εισήγησή του ο κ. Στέλιος Θάνος είπε: «ότι θα γίνει στα λιμάνια, πάει να γίνει και στα αεροδρόμια (αποκρατικοποιήσεις). Μέλημά μας είναι ν’ απαιτήσουμε ποσοστό ως Δημοτική Αρχή στα κέρδη του αεροδρομίου και μέλος του ΔΣ Σάμου να είναι στο ΔΣ της επιχείρησης που θ’ αναλάβει τη διαχείριση του αεροδρομίου».

Έντονα αντέδρασε ο δημοτικός συνδυασμός «Λαϊκή συσπείρωση», όπου χαρακτηριστικά τα μέλη του ανέφεραν ότι: «οι πολίτες θ’ αναγκαστούν πάλι να πληρώσουν περισσότερα, χωρίς να φαίνεται ο Δήμος και ότι ίσως ο ιδιώτης που θ’ αναλάβει τη διαχείριση του αεροδρομίου, να βάλει ακριβά τέλη, με συνέπεια τη μείωση των αφίξεων charter, τη στιγμή που το 85% του τουρισμού διακινείται μέσω των διεθνών πτήσεων».


Ο κ. Γεωργίου εκ μέρους της Υποτείνουσας είπε ότι: «Από το 1975 και μετά μας έχει καταλάβει μια φοβία για την ιδιωτική πρωτοβουλία. Αν θέλουμε να είμαστε συνεπείς στην αγάπη για τον τόπο μας και τους συμπολίτες μας, θα πρέπει ν’ αποφασίσουμε με γνώμονα το καλό του τόπου για την οικονομική ανάπτυξη».



Κάπου εκείνη τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, το λόγο πήρε το μέλος της «Πανσαμιακής Αναγέννησης» κ. Γιάννης Βογιατζής λέγοντας ότι: «προκειμένου να σωθεί η πατρίδα, να γίνουν τα πάντα». Η συγκεκριμένη πρόταση, ήταν η αιτία να «εκραγεί» ο κ. Δημήτρης Μαυρατζώτης και ακολούθησε μία θυελλώδη αντιπαράθεση μεταξύ των δύο Δημοτικών Συμβούλων, έχοντας να κάνει με το παρελθόν του κ. Βογιατζή στην ΕΟΣΣ, όσο και των δύο στη μάχη για συγκομιδή ψήφων. 


Ο κ. Μαυρατζώτης αποχώρησε από τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου φανερά έξαλλος. Ίσως η πανσέληνος της βραδιάς να είχε και αυτή μερίδιο στην έντονη λογομαχία των δύο ανδρών.


Ο κ. Τίμος Χατζηλαγός σε υψηλούς τόνους είπε απευθυνόμενος στον κ. Βογιατζή, ότι η αποκρατικοποίηση του αεροδρομίου είναι πράξη αντεθνική, είναι κάτι αντιπατριωτικό, είναι κάτι που είναι αντίθετο και απαράδεκτο απέναντι στον Ελληνικό λαό που πλήρωσε και μάτωσε για να γίνουν όλα αυτά που σήμερα λέγονται δημόσια περιουσία.

Κάπου εκεί τα πνεύματα ηρέμησαν και το θέμα τέθηκε προς ψήφιση. Με 13 – 6, ψηφίστηκε η εξής πρόταση: «Είμαστε αντίθετοι για την αποκρατικοποίηση του αεροδρομίου Σάμου. Σε περίπτωση όμως που θα δοθεί προς εκμετάλλευση σε ιδιώτες, να υπάρχει στο ΔΣ της εταιρείας μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου Σάμου, έτσι ώστε να ελέγχει τα αντισταθμιστικά οφέλη». Υπόψη ότι δεν υπήρξε τοποθέτηση για το θέμα από την «Πανσαμιακή Αναγέννηση», αλλά συμφώνησαν τα μέλη της με την πρόταση του Δημάρχου.


Την πρόταση της Λαϊκής Συσπείρωσης «είμαστε κάθετα αντίθετοι σε κάθε πώληση του αεροδρομίου» ψήφισαν οι εξής: Τριτσινιώτης Δημήτρης, Χατζηλαγός Τίμος, Ζάχαρης Νίκος, Λύκος Νίκος, Καρλοβασίτης Βαγγέλης, Μεσσήνης Γιώργος.

Δυστυχώς δεν μπορούμε να πούμε με ακρίβεια ακριβώς τους 13 Δημοτικούς Συμβούλους που ψήφισαν την πρόταση του Δημάρχου, διότι υπήρχε έντονη κινητικότητα και άλλοι ήταν παρόντες, άλλοι ήταν σε «πηγαδάκια εκτός». Αναφέρθηκε επίσης προηγουμένως ότι ο κ. Μαυρατζώτης Δημήτρης δεν πήρε μέρος στην ψηφοφορία λόγω της έντονης αντιπαράθεσης που είχε με τον κ. Βογιατζή Γιάννη και είχε αποχωρήσει.


Για την ιστορία αναφέρουμε ότι η δυνητική λίστα των περιφερειακών αεροδρομίων είναι η εξής:

1. Διεθνής Κρατικός Αερολιμένας Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»
2. Κρατικός Αερολιμένας Ρόδου «Διαγόρας»
3. Κρατικός Αερολιμένας Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης»
4. Κρατικός Αερολιμένας Κέρκυρας «Ι. Καποδίστριας»
5. Κρατικός Αερολιμένας Κω «Ιπποκράτης»
6. Κρατικός Αερολιμένας Αλεξανδρούπολης «Δημόκριτος»
7. Κρατικός Αερολιμένας Μυτιλήνης «Οδ. Ελύτης»
8. Κρατικός Αερολιμένας Λήμνου «Ήφαιστος»
9. Κρατικός Αερολιμένας Χανίων «Ι. Δασκαλογιάννης»
10. Κρατικός Αερολιμένας Κεφαλληνίας
11. Κρατικός Αερολιμένας Ζακύνθου «Δ. Σολωμός»
12. Κρατικός Αερολιμένας Σάμου «Αρίσταρχος ο Σάμιος»
13. Κρατικός Αερολιμένας Καβάλας «Μ. Αλέξανδρος»
14. Κρατικός Αερολιμένας Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος»
Αλέξης Κομνηνός
radiocafe

Δεν υπάρχουν σχόλια: